Marieke Zwart.
(Foto: Han Giskes)

Nieuws Rodi,

Op de Open dag zaterdag 2 september hoopt het hospice veel nieuwe vrijwilligers te verwelkomen

Aan zijn voeten draagt hij vrolijk gekleurde sokken. Blauw met een diversiteit aan stippen. Happy-socks is het merk. Het is een schril contrast met het verdriet van de dochters die naast het bed staan. Hun vader is vanmorgen overleden. Samen met de uitvaartbegeleidster verzorg ik de laatste zorg voor meneer. Keurig in pak ligt hij ondertussen op het bed. De sfeer in de kamer van het hospice is sereen. Op de achtergrond rustige klassieke muziek. Mozart, want daar hield hij zo van.

Na de laatste zorg is het wachten op de kist. Altijd fijn voor de nabestaanden dat een bewoner gekist wordt in het hospice. Ze hebben gekozen voor een lichte naturel houten kist. Samen laten wij de dochters in de kamer achter om nog even alleen te zijn met hun vader.